Ważne: na naszych stronach stosujemy pliki cookie
Korzystanie z tej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym na co wyrażasz zgodę. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w Swoim urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w naszej Polityce cookies.

Nowe Infiniti Q50, czyli pięknie się różnić


Do sześciu salonów INFINITI w Polsce – od Wrocławia po Gdańsk – wjechał już pachnący nowością i błyszczący nowym lakierem model Q50 w wersji na rok 2018. W powyższym wyrażeniu zawarta jest nawet dosłowność, ponieważ samochód (niepierwszy w gamie INFINITI) wyposażony jest w jonizator powietrza Plasmacluster, a jego nadwozie (jak każdego INFINITI) pokryte jest samonaprawiającą się powłoką lakierniczą. A i nowy kolor doszedł, kawowo-migdałowy – Mocha Almond. Nie to jest jednak najważniejsze.

3344-q50my18

Modyfikacji i zmian stylistycznych w nowym Q50 jest sporo. W pełni uzasadnionym jest pytanie, po co zmiany zostały wprowadzane, skoro w powszechnej opinii Q50 wprowadził całkowicie świeży wymiar stylistyki klasy premium i jest ikoną stylu nie tylko wśród sportowych limuzyn. Najkrócej można odpowiedzieć: Bo INFINITI przesuwa granice. W tym i granice piękna. Ale to nie wszystko. Projektując nowe INFINITI Q50 nasi styliści wykorzystali okazję do większego zróżnicowania designu poszczególnych wersji, by i Pani, i Pan mogli jeszcze lepiej dobrać samochód do swojej osobowości.

Zmiany, zmiany, zmiany

Wszystkie wersje mają teraz nieco zmieniony kształt kraty wlotu powietrza, oczywiście zamkniętego u góry i u dołu naszym charakterystycznym podwójnym łukiem. Dzięki głębszemu tłoczeniu splecionych oczek tworzących siatkę grilla oraz jego chromowanego obramowania, trójwymiarowość, przestrzenność kraty wlotu powietrza, z charakterystyczną fakturą, została jeszcze mocniej uwydatniona. Zmieniony wlot powietrza daje początek łagodnie poprowadzonej, acz wizualnie dominującej linii „barku” na bokach nadwozia. Tworzy ona charakterystyczny efekt „podwójnej fali”, będącej kolejnym znakiem rozpoznawczym nadwoziowej kreacji INFINITI. Inne zewnętrzne elementy stylistyczne, dzięki którym nadwozie prezentuje się tak efektownie, to przede wszystkim szerokie płaty drzwi nadwozia kontrastujące z wąskimi, walcowanymi ramkami szyb w słupkach „A” i „B”.

Pięknie się różnić

Jak zasygnalizowaliśmy wcześniej, celem zmian było dążenie do zwiększenia możliwości personalizacji samochodu, by pięknie się różniąc, wyindywidualizować się z motoryzacyjnego tłumu. Designerzy szczególny nacisk położyli na pełniejsze wyrażenie dynamicznych charakterów „charakternych” wersji Sport i Sport Tech. W efekcie Q50S w tych wersjach ma nieco ostrzejsze krawędzie przedniego zderzaka oraz szersze i niżej umieszczone otwory wlotu powietrza, co bez wątpienia dodało przodowi samochodu drapieżności. Ażeby zapewnić Q50 zerowe unoszenie przodu i tyłu samochodu designerzy wstrzyknęli botoks w podstawę przedniego zderzaka, uwydatniając jego profil aerodynamiczny. Z kolei z tyłu wersji Q50S Sport i Sport Tech, poprzez dobór kolorów, jeszcze bardziej optycznie uwydatnione są dwie końcówki rur wydechowych oraz dyfuzor. Kolor lakieru skontrastowano z ciemnym, metalizowanym wykończeniem brzegów tylnego zderzaka.

Wersje Q50S Sport i Sport Tech napędzane silnikiem 3.0t otrzymały specjalnie zaprojektowane dziewiętnastocalowe obręcze kół z wyraźnie widocznymi zaciskami hamulców, co jeszcze bardziej podkreśla ich sportowy charakter. Większa średnica obręczy nadaje bardziej agresywny wygląd sylwetce samochodu, ale nie tylko o urok tu chodzi. Wiadomo przecież, że wielkość ma znaczenie dla zapewnienia lepszego trzymania się drogi oraz większej przyczepność podczas pokonywania zakrętów i dynamicznego przyspieszania.

Sylwetka w służbie aerodynamiki

Smukła, dopieszczona w każdym calu krzywizny, sylwetka nadwozia przekłada się na świetną charakterystykę aerodynamiczną, ułatwiającą płynny opływ strumieni powietrza wokół górnych elementów nadwozia oraz pod spodem samochodu. Współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi 0,26 (są możliwe niewielkie różnice w zależności od wersji wyposażeniowej i układu napędowego), a ze wspomnianym już botoksem w przednim zderzaku, czy bez niego, Q50 charakteryzuje się niemal zerową siłą unoszenia tak przodu, jak i tyłu samochodu, co oczywiście znacząco poprawia stabilność podczas szybkiej jazdy.

Wnętrze gościnne jak to w INFINITI

Wnętrze Q50 łączy nowoczesny luksus, wzbogacony zaawansowanymi technologiami, z dopracowanym w detalach wykończeniem. Uznanie budzi wyważone połączenie faktur i kunsztu rzemieślniczego najwyższej klasy. W harmonii z innymi materiałami, zastosowane jest nawet szkło. W nowym Q50 mamy tę samą, znaną gościnność, mimo bardziej sportowego charakteru. Nie, nie  myślimy, że sport kłóci się z gościnnością (czasem gospodarze dają nawet gościom wygrać), chodziło nam bardziej o surowość. Hmm, to też nietrafiona myśl. Bo gdzie surowość w INFINITI? Chyba tylko w basowym pomruku silnika V8 w modelu QX70. Nieważne. Ważne, że inspiracją dla elementów wzornictwa kabiny pasażerskiej, akcentujących dynamikę nowego modelu, było wnętrze sportowego coupe INFINITI Q60.

Nowe koło kierownicy ma wyprofilowane miejsca na wygodne ułożenie kciuków kierowcy. Zmieniony kształt kierownicy ułatwia naturalne, intuicyjne dotykanie końcami palców łopatek zmiany biegów. Sportowy uchwyt drążka zmiany biegów ma nowy wzór i skórzane wykończenie, podobnie jak tablica przyrządów z podwójnymi ściegami. Dźwignia jest umieszczona na postumencie z nowym chromowanym wykończeniem, z logo INFINITI. A jak się w nowym Q50 zasiądzie, to gościnności mu się nie odmówi. Mimo sportowych genów.

Nowa generacja dla nowej generacji

Dla generacji miłośników nowego luksusu INFINITI Q50 MY 2018 ma nową generację pionierskiej technologii bezpośredniego kierowania adaptacyjnego – Direct Adaptive Steering, uznaną za rewolucyjne rozwiązanie w motoryzacji, znane dotąd tylko z lotnictwa. W odróżnieniu od układu poprzedniej generacji, nowy system daje więcej możliwości regulacji precyzji i szybkości reakcji układu na ruchy kierownicą, zgodnie z indywidualnymi preferencjami kierującego. Potencjał jaki niesie ze sobą układ kierowniczy DAS drugiej generacji zapewnia także większą swobodę ustawień i regulacji czułości sterowania oraz siły wspomagania, również ściśle według upodobań osoby zasiadającej za kierownicą. Układ w aktywny sposób zmienia przełożenia przekładni kierowniczej i siły wspomagania w zależności od prędkości jazdy i warunków na drodze. Podczas jazdy i manewrów z małą prędkością, np. w ruchu ulicznym lub w czasie parkowania, układ wybiera ustawienia, które maksymalnie zwiększają zwrotność i ułatwiają manewrowanie samochodem. Aby zwiększyć czucie auta podczas szybszej, sportowej jazdy, opory kierownicy stopniowo wzrastają pod wpływem działania poprzecznych sił G oraz przyspieszenia, tak jak dzieje się to podczas prowadzenia samochodu z konwencjonalnym układem kierowniczym.

Rozszerzony wybór trybów pracy adaptacyjnego układu kierowniczego DAS jest dostępny z poziomu przełącznika trybu jazdy. System DAS współpracuje z aktywnym asystentem toru jazdy (ACL – Active Lane Control™), ułatwiając utrzymanie samochodu na właściwym pasie lub torze jazdy nawet przy mocnych bocznych podmuchach wiatru i na drogach obfitujących w nierówności. Układ DAS jest dostępny seryjnie we wszystkich wersjach SPORT, a także we wszystkich wersjach z napędem hybrydowym, w tym przede wszystkim w opcji Hybrid Premium.

Bezpieczeństwo na bogato

DAS sprzężony jest z równie pionierskim rozwiązaniem − aktywnym asystentem toru jazdy. Q50 można więc jechać z rękami w kieszeniach, a auto (samo) prowadzi się środkiem pasa ruchu, jak namagnesowane. A to tylko jeden z elementów bogatej Tarczy Bezpieczeństwa, która również wpływa na wiodącą pozycję nowego Infiniti Q50 w segmencie. Specyfikacja to długa lista technologii, które znamy z innych modeli Infiniti, a które mają zwiększać bezpieczeństwo, wspomagać i ułatwiać pracę kierowcy.

Są tu, między wieloma innymi:

  • panoramiczna kamera Around View® z czujnikami i funkcją wykrywania ruchomych obiektów (Moving Object Detection – MOD);
  • inteligentny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości (ICC – Intelligent Cruise Control;
  • prewencyjny system hamowania awaryjnego (FEB – Forward Emergency Braking);
  • układ kontroli odległości od pojazdu jadącego z przodu (DCA – Distance Control Assist);
  • system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP – Lane Departure Prevention), z aktywnym asystentem utrzymania toru jazdy (ACL – Active Lane Control);
  • adaptacyjny system doświetlania zakrętów (ADFL – Adaptive Front Lighting System);
  • automatyczny przełącznik świateł drogowych (HBA – High Beam Assist);
  • system ostrzegania przed najechaniem na pojazd jadący z przodu (Predictive Forward Collision Warning).

Komfortowa dynamika

W roku 2017 do gamy silników dołączyła trzylitrowa jednostka o mocy 405 KM. Aby zapewnić optymalne połączenie najwyższego komfort podróżowania, precyzji tłumienia oraz zwrotności, dla wersji z tym silnikiem oferowane jest sterowane cyfrowo aktywne zawieszenie DDS (Dynamic Digital Suspension). Przejście z bardziej komfortowego ustawienia zawieszenia na tryb pożądany podczas jazdy dynamicznej odbywa się poprzez przełączenie charakterystyki tłumienia elektronicznie sterowanych amortyzatorów na tryb sportowy (za pośrednictwem przełącznika trybu jazdy). Efektem jest bardziej sztywne ustawienie zawieszenia, pozwalające uzyskać pewniejsze trzymanie się drogi. Podczas pracy w obydwu trybach cyfrowe sterowanie czuwa nad stałymi korektami charakterystyki dla zapewnienia idealnych osiągów i możliwie płynnej jazdy.

We wszystkich trybach pracy aktywne zawieszenie DDS nieustannie steruje również pracą zaworków amortyzatorów w szerokim zakresie tłumienia, aby ograniczać przechyły nadwozia podczas skrętów. Układ monitoruje wychylenia i kołysanie nadwozia na zakrętach oraz wstrząsy powodowane nierównościami, aby ograniczać ruchy nadwozia i w ten sposób zapewnić komfortową jazdę oraz izolować wnętrze od niepożądanych bodźców zewnętrznych.

Moc koni pod maską

W sportowym sedanie INFINITI do wyboru mamy cztery jednostki napędowe.  Listę otwiera trzylitrowy benzynowy silnik V6 z dwiema turbosprężarkami, już umieszczony na prestiżowej liście dziesięciu najlepszych silników 2017 roku opublikowanej przez magazyn „Ward’s AutoWorld”. Silnik ten generuje moc 405 KM przy 6400 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 475 Nm silnik osiąga w zakresie 1600-5200 obr./min. Jest bardziej niż godnym następcą niezwykle cenionej i wielokrotnie nagradzanej jednostki V6 serii VQ, która przez wiele lat była źródłem napędu sportowych modeli INFINITI. Najnowszy silnik serii VR został opracowany z myślą o uzyskaniu idealnego połączenia świetnych własności jezdnych samochodu, efektywności oraz wysokich osiągów. Największą popularnością w Polsce cieszy się czterocylindrowa turbodoładowana jednostka o pojemności 2,0 l, dostarczająca 211 KM mocy przy 5500 obr./min. W tym przypadku maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm i jest dostępny w zakresie 1250-3500 obr./min.

Trzecią jednostką napędową oferowaną w nowym Q50 jest układ hybrydowy INFINITI obejmujący spalinowy silnik benzynowy i silnik elektryczny z system Direct Response Hybrid®. Jedynie z obowiązku przypomnimy, że w skład układu wchodzi jednostka benzynowa V6 DOHC o pojemności 3,5 l oraz inteligentny zespół sterowania Dual Clutch Control, obejmujący silnik elektryczny i dwa sprzęgła. Dzięki takiej konstrukcji istnieje możliwość oddzielenia silnika spalinowego od pozostałej części układu napędowego, a źródło energii elektrycznej dla silnika spalinowego i silnika elektrycznego można wykorzystywać w sposób najbardziej optymalny, co przekłada się na jeszcze oszczędniejszą jazdę. Połączona moc użyteczna układu hybrydowego wynosi 364 KM.
Last but not least w gamie silnikowej jest czterocylindrowy diesel o pojemności 2,2 l. Silnik ten rozwija moc 170 KM przy 3200-4000 obr./min, a szczytową wartość moment obrotowego 400 Nm uzyskuje w przedziale 1600-2800 obr./min.

Jak wspomnieliśmy, najchętniej wybieraną w Polsce wersją jest ta z dwulitrowym silnikiem benzynowym. I to ze wszech miar słuszny wybór, bo moc i przyspieszenie wystarczą nie tylko do bezpiecznego wyprzedzania, ale też do zapewnienia czystej frajdy z jazdy. A i cena tej wersji jest kusząco atrakcyjna, szczególnie w porównaniu z samochodami konkurencji o takim samym poziomie wyposażenia. My jednak jesteśmy bez pamięci zakochani w wersji hybrydowej. Od pierwszego jeżdżenia, od początku istnienia. Uwielbiamy ją z wielu powodów.

Najważniejsze to:

  • Dostępny natychmiast moment obrotowy silnika elektrycznego;
  • Przyspieszenie do setki, które zagwarantowało jej wpis do Księgi Rekordów Guinnessa,  jako najszybciej przyspieszającej hybrydzie;
  • Przeniesienie mocy z obu silników na cztery koła. Płynne i zrównoważone dzięki układowi podwójnego sprzęgła;
  • Najlepszy naszym zdaniem rozkład mas w klasie (dociążony bateriami tył), który sprawia, że w ostrych zakrętach Q50 prowadzi się, jak żaden inny samochód. Tu nasza sugestia: Prosimy zawsze dopominać się o jazdę testową na krętych odcinkach;
  • Kojącą ciszę we wnętrzu. I to nie tylko, gdy auto jedzie wyłącznie na silniku elektrycznym, a zwłaszcza wtedy żona (powszechnie znany hamulcowy), nie ma świadomości z jaką prędkością mkniemy (Uwaga, jest i wada: niestety, z Q50 łatwo o mandat);
  • Szacunek dla naszych portfeli (niskie spalanie) i dla środowiska naturalnego (niska emisja);
  • Pewność producenta co do jakości, potwierdzona pięcioletnią gwarancją na elementy układu hybrydowego.

Wszystkie te atuty (i jeszcze trochę innych) powodują, że jazda Q50 3.5 Hybrid jest przyjemnością w najczystszej postaci. I tu trudno nam dopasować frazę – „Niezapomnianą przyjemnością”, czy „Przyjemnością w której można się zapomnieć” – bo obie musimy uznać za prawdziwe.

Stary, dobry znajomy

Nie zapomnieliśmy oczywiście o wielu kompanach w podróży jakich wiezie ze sobą INFINITI Q50, że wspomnimy choćby inteligentny układ zmiany biegów (Adaptive Shift Control), który ułatwia wybór odpowiedniego przełożenia z wykorzystaniem informacji z czujnika przyspieszeń bocznych reagującego na zmiany warunków drogowych, takie jak wzniesienia czy zakręty. Nie sposób też zapomnieć o systemie komunikacji i rozrywki InTouch z unikatowym, bo dwuekranowym wyświetlaczem. Ach ta wygoda i funkcjonalność… Ale te rozwiązania i technologie są już znane i docenione, bo mimo iż Q50 ma nowe oblicze to jest to stary, dobry znajomy. Będzie on jednak długo błyszczał nowością.

Błyszczący nowością

Q50, jak i inne INFINITI, dużo dłużej niż samochody konkurencji będzie błyszczał nowością także dosłownie. A to dzięki unikatowemu zastosowaniu przez INFINITI samoregenerującego się lakieru – Scratch Shield Paint. Wysoce elastyczna żywica została połączona z tradycyjną powłoką, żeby zwiększyć elastyczność lakieru. Po podgrzaniu lakieru, nawet przez dłużej operujące ciepłymi promieniami słońce, powłoka zasklepia się, wypełniając drobne zadrapania i przywracając lakier do oryginalnego stanu. Dzięki temu lakier na INFINITI ma do pięciu razu mniej zadrapań niż tradycyjne powłoki podobnie eksploatowanych samochodów w tym samym wieku. Na tę myśl (i oczywiście wcześniejsze) pojawił się błysk  w naszym oku.

3328-www


Zapytaj o ofertę

Klauzula informacyjna i
Uprzejmie informujemy, że:
  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Holding 1 Spółka Akcyjna w Krakowie, ul. Rzemieślnicza 26, 30- 403 Kraków oraz podmiot z grupy kapitałowej Holding 1 S.A od niej zależny tj. IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Krakowie przy ul. Rzemieślniczej 26, 30-403 Kraków (dalej wszystkie zwane Administratorem).
  2. Reprezentantem Administratora jest Krzysztof Bielawski, z którym kontakt możliwy jest pod nr tel. +48 33 4861 986 oraz adresem e-mail iod@holding1.pl, który od dnia 25 maja 2018 roku będzie pełnił funkcję Inspektora Ochrony Danych.
  3. Państwa dane (Imię i Nazwisko, nr telefonu, adres e-mail, data urodzenia, płeć, historia zakupów historia wizyt na stronie WWW administratora) będą wykorzystywane na podstawie udzielonej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu na Państwa adres e-mail oraz numer telefonu reklam, informacji o ofertach, promocjach towarów i usług Administratora oraz na bezpośrednim kontakcie telefonicznym w celu przedstawienia ofert, reklam i promocji oraz na profilowaniu Państwa danych w celu przedstawienia zindywidualizowanej oferty, reklamy i promocji - a podanie danych jest dobrowolne i nie jest niezbędne dla zawarcia i wykonania umów z Administratorem.
  4. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Zgodę można wycofać zgłaszając to do Przedstawiciela Administratora/ Inspektora Danych Osobowych (dane powyżej).
  5. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania przez Państwa udzielonej zgody.
  6. Państwa dane mogą być udostępnione podmiotom, którym Administrator zleca wykonanie usług marketingowych w imieniu i na swoją rzecz.
OŚWIADCZAM, ŻE ZAPOZNAŁEM/AM SIĘ Z KLAUZULĄ INFORMACYJNĄ ORAZ:

Samochody dostępne od ręki