Ważne: na naszych stronach stosujemy pliki cookie
Korzystanie z tej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym na co wyrażasz zgodę. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w Swoim urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w naszej Polityce cookies.

Silnik VC-Turbo z kolejnym wyróżnieniem

14 stycznia, 2019r.

Najnowszy silnik INFINITI – dwulitrowa, czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka VC-Turbo – znalazła się na jubileuszowej liście Ward’s 10 Best Engines (w edycji na rok 2019). Warto wspomnieć, że rewolucyjna konstrukcja silnika o zmiennym stopniu sprężania jest już montowana w modelu QX50. To silnik najlepszy z najlepszych.

Kolegom inżynierom należą się jednakowoż gratulacje, ponieważ sukces to ich kolejny. Przypomnijmy, że w ostatnich dwóch latach do 10 Best Engines zaliczony był silnik INFINITI 3.0 twin-turbo V6, oznaczony symbolem VR30. Uznanie należy się także za powtarzalność i ciągłość, ponieważ jednostka 3.0 z serii VR to następca silnika INFINITI VQ, który w różnych swych generacjach i odmianach honorowany był umieszczeniem na liście Ward’s 10 Best Engines rok po roku aż czternaście razy! W tym miejscu wykrzyknik wskoczył automatycznie.

Przekonanie o niezwykłości silnika VC-Turbo, montowanego w samochodach INFINITI QX50, nieustannie potęgują w nas opinie branżowych autorytetów, jurorów wszelkich konkursów i – przede wszystkim – szczęśliwców już użytkujących QX50. Głosy zachwytu Amerykanów, którzy mieli to szczęście, że model (za oceanem przecież produkowany), w pierwszej kolejności trafił na ich rynek, donośnie brzmią w Europie i podnoszą nasze napięcie związane z wyczekiwaniem. Ale… potwierdza się, że przed końcem roku QX50 będzie oferowany w Polsce.

W podsumowaniu werdyktu WardsAuto podkreślono, że użytkownik INFINITI QX50 otrzymuje z dwulitrowego silnika tyle mocy ile z tradycyjnego 3,5 l V6 i uzyskuje aż 27% oszczędności na zmniejszonym zużyciu paliwa.  – To zdumiewające, do czego jest zdolny silnik o zmiennej kompresji – nie może się nadziwić Tom Murphy, redaktor naczelny WardsAuto. – Wciśnij pedał przyspieszenia w INFINITI QX50 i bądź przygotowany na szokujące wrażenie – podpowiada Tom Murphy. – Reakcja czterocylindrowej jednostki i przyrost prędkości obrotowej tego małego przecież silnika, będzie taka, jakby był doładowany podtlenkiem azotu.

Przypomnijmy, że wykorzystująca zaawansowany system wielodźwigniowy technologia VC-Turbo INFINITI dała silnikowi zdolność do ciągłej transformacji. W oparciu o wykrywane obciążenie oraz polecenia kierowcy błyskawicznie wybiera on najbardziej odpowiedni stopień sprężania i bezstopniowo zwiększa lub zmniejsza wielkość komory spalania. Silnik VC-Turbo może zrealizować każdy stopień sprężania w zakresie od 8:1 (typowy dla silników wyczynowych), aż po 14:1 (wykorzystywany do uzyskiwania najwyższej ekonomiki spalania).

Oficjalna silnikowa gala honorowa odbędzie się 16 stycznia, podczas North American International Auto Show w Detroit. Ponieważ tegoroczna edycja konkursu Ward’s 10 Best Engines Awards była jubileuszową – najlepsze silniki zostały wybrane po raz 25 – także gala będzie miała szczególny, jubileuszowy charakter. Zostaną na niej uhonorowani producenci, których silniki zostały przez WardsAuto wyróżnione przynajmniej dziesięciokrotnie. No, oczywiście, że INFINITI w tym ekskluzywnym gronie nie zabraknie. A czy jednostka VC-Turbo przebije rekordowe osiągnięcie serii silników INFINITI VQ, które znalazły się na elitarnej liście czternastokrotnie? To może się okazać dopiero za kolejnych czternaście lat.


Samochody dostępne od ręki